fredag, juli 01, 2016

Nä, men glad sommar då! :D

Hej på er alla läsare som eventuellt hänger kvar här. ;)

Det var ett tag sedan kan man väl säga...

Men en liten update på vad som hänt sedan i mars då... Haha! ;)

Som de flesta kanske har märkt vid det här laget så finns jag inte längre på Facebook. Jag tröttnade på att jag lade en massa tid på att läsa om tråkigheter och oväsentligheter utan att egentligen gilla det, så jag gjorde slag i saken och tog bort min sida för 3 månader sedan. Jag trodde nog att jag skulle sakna den mer än vad jag gjort, mest är det fyndigheten med att skapa event som jag gärna haft kvar. Men, men, jag finns kvar på Messenger och där kan man ju göra en gruppchatt istället. :)

Vad gör jag då med den tid jag innan lade på Facebook då?
Jo, jag började med att läsa några böcker. Det har jag inte gjort på evigheter och det var riktigt härligt. Sedan tog jag tag i yogan, hittade en bra app och började yoga varje dag. Det är så himla härligt! Lugnet, energin, avkopplingen och träningen är en oslagbar kombination. Jag kör allt ifrån 10 minuter upp till 1 timme, beroende på vad jag känner för just då. Det viktigaste för mig är att jag gör ett pass om dagen, och att jag är nöjd med det oavsett om det är 10 minuter eller 1 timme långt. I början fick jag nästan lite skuldkänslor om jag bara gjorde 10 minuter, men nu har jag släppt det och är glad över att varje pass jag gör är ett pass mer än om jag låtit bli. :) Kroppen blir allt starkare, smidigare och jag har lärt mig att stå på huvudet! Det är bra träning och roligt när man lyckas hålla sig uppe. Man får ett härligt energiflöde i kroppen när man är uppåner. ;)

Solsken och yoga!

Okej, det är inte assnyggt, men jag står på huvudet! :D

Lisa var paparazzi en kväll. ;) Men kul att ha så jag kan se om jag kommer någon vart längre fram :)



Jag har ju länge druckit gröna smoothies till frukost, mest för att jag tycker mackor är sååå tråkiga och jag måste vara vaken ett par timmar innan jag kan äta. Så smoothies är perfekt för mig och jag känner mig superpigg redan från starten på dagen. Sedan är det lunchdags och då är det ju oftast något med kött i så klart. Efter lunch är det matkoma, man blir slö, vräker i sig mer kaffe... Inte så himla kul faktiskt. Så för 5 veckor sedan fick jag för mig att äta veganskt ett tag för att se om kroppen gillar det bättre. Jag måste säga att jag känner en enorm skillnad och det kom redan efter någon vecka. Jag är pigg genom hela dagen, har dragit ner kaffekonsumtionen till en termosmugg på morgonen och inget mer, jag har inget sötsug över huvudtaget och jag mår överlag väldigt bra. Jag råkade även tappa några cm i midjan på köpet, men det har väl i och för sig med yoga och stalljobb att göra med. ;) Det är dessutom roligt att laga mat igen! Massor med nya saker att testa och nya sätt att laga "gamla" rätter på.

Grillmiddag!

Mumsig mtalåda!

Har testat bovete. Helt okej grej. ;)

Minipizzor med kantareller till lunch.

Världens bästa mellanmål! Mosad avokado på knäckebröd med tomat och solrosskott.

Jag tycker i alla fall att maten är både god, mättande och vacker att se på tallriken med alla färger. Så vi får väl se hur länge det här håller i sig. Köttet saknar jag faktiskt inte nämnvärt, men osten... ;) Fetaost, chevré, västerbottenost... Haha! Ja, ja, hittills har jag faktiskt inte varit så sugen på dem att jag tagit lite, men vi får väl se. ;)

Utöver mina nya påhitt så mår vi alla bra. Idag är sista dagen med jobb före semestern. Och Miras sista dag på förskolan, stora tjejen. Till hösten har vi henne och Tristan på samma skola och fritids. Vart tar tiden vägen... :) Och Elliot börjar i 8:an! Han är snart längre än jag! Och har redan 4 nummer större skor än vad jag har...

Vi får väl se om jag lyckas hålla det lite uppdaterat här framöver... :) Det märker vi.

Ha en underbar sommar!!

Inga kommentarer: