onsdag, mars 02, 2016

Vinter? Vår? Vinter?

Just nu är det lite svårt att hänga med i vädersvängningarna. Igår eftermiddag red vi ut på grusvägen, utan broddar! Idag snöar det igen. Vid det här laget hade jag föredragit mer tö istället, men det är väl bara till att fortsätta vänta och hoppas. ;)


Vad har hänt sedan jag sist skrev då?
Jo, jag har börjat som intendent på Särlaskolan inne i Borås. Det är i princip samma uppgifter som på Daltorp, så de är jag ju bekant med. Mina nya kollegor är jättetrevliga och sakta men säkert ska jag nog få ordning på mina uppgifter. :) 

Vi har även släpat oss igenom Vabruari. De övriga 4 i familjen låg i influensa i 1-1,5 vecka, men jag klarade mig tacksamt nog. I måndags fick Tristan feber igen så vi har varit hemma. Nu hoppas vi på feberfritt hela dagen så vi kan gå imorgon igen.

Ivi har haft en del semester, då underlaget och tiden har brustit ett tag. Igår kom vi äntligen ut en sväng och det var så roligt! Han var glad och pigg, trampade på ordentligt och lyssnade fint. Förutom när Kastor drog iväg lite, då passade han på han med, men vi fick stopp ganska snabbt. Bushästar! 


Tänk att det tar så vansinnigt lång tid att hämta en morot!!


Lilla Virvla har så mjuk och fin päls att den lätt tovar sig på vintern. Nu när det blivit varmare så vill hon få bort tovorna och kommer och vill ha hjälp. Igår fick jag klippa och greja riktigt länge och hon satt så stilla och fint på armstödet under tiden. Nu kör vi halvklippt gamnacke som dagens frisyr ;)
 
Calles ena lillebror och hans sambo gifte sig i lördags. En strålande dag på Thorskogs slott med familj, god mat och Darth Vader. Mycket trevligt :)





Inga kommentarer: