tisdag, december 29, 2015

Men NU är det i alla fall december!

Snön kom i förrgår och den har faktiskt stannat hittills! Inte illa!

Den håller sig lagom kall för att stanna kvar, men för varm för att rida något vidare då det blir styltor rätt fort. Men idag tittade solen fram så det blev lite markarbete i paddocken. Lilla Lómvia har fått börja gå igång igen så smått och idag så blev det longering. Efter de senaste två dagarnas hyss så skötte hon sig fantastiskt idag. Travade fint runt mig utan att så mycket som ens tänka på bus. Duktiga lilla tjejen!

Efter det så fick Ivi och Sprettan springa lösa och det behövde man inte be dem om mer än en gång. Fullfartsracer på båda två. :) Passade på att fota lite när solen höll sig framme. :)

Värma upp lite i trav...

...sedan direkt till turbo! :D

Sprettan visar sin fina trav.

Ivi-bus tycker galopp är bättre.



Nöjd kille i hagen efteråt.

Kastor fastnade han med, innan han skulle kolla mina fickor efter morötter.

Lómvia och Mulinn 

Lilla Lómvia

Mulinn tyckte en grimas var mer lämpligt.

Hagens chef, Hrókur

Thildas fina Bumble Bee

Lilla dockan Hrönn

Diva hade ingen lust att kliva fram från bakom Dimma.

Dimma poserade efter en stunds fundering.

Sprettan.

När jag kom hem hittade jag busungar i snön.

Härligt att kunna bygga i snön.

Miras och min vackre snögubbe ;)

Inga kommentarer: