tisdag, mars 31, 2015

Tantvarning... ;)

Har börjat med en tunika till mig själv. Älskar färgerna!


Det blir bara färg i mitten, sedan naturvitt. Ev blir det färg på kanten sedan.

Medan jag väntade på det vita garnet började jag på en i melerad rosa. Otålig... ;)

Miras African Flower Pony blev klar. Hon har döpt den till Skorpan.

Jag är väldigt nöjd. Blir nog fler AF-djur framöver, men jag ska ta en liten paus från blommorna. ;)
Jag har några andra små projekt igång samtidigt nu, men jag skulle vilja ge mig på ett riktigt stoooort filtprojekt. Jag har hittat några underbara filtar på nätet som jag är vansinnigt sugen på.



Detta mönster heter Rings of Change och är skapat av Frank O´Randle. Det finns att köpa på ravelry.com.

Detta ljuvliga mönster heter Sophies Garden och du hittar en tutorial här. Gör man i tjockt garn så blir den maffiga 1,8 x 1,8 m. Så härlig!

Vi får väl se vilket det blir och när. Det går ju åt ett par nystan garn som ju behöver köpas in också.. ;)







Inga kommentarer: