onsdag, september 17, 2014

Den krispiga hösten närmar sig

Den senaste veckan har man verkligen kunnat känna hösten i luften. Trots sol så har det varit en mycket krispigare luft och riktigt kyligt på morgonen. De första förskolebacillerna har även de vaknat, och jag fick hämta Mira med 39, 4 på förskolan i fredags. Sedan har tempen gått lite upp och ner på dem båda under helgen. De var dock pigga och på förskolan igår, men inatt drog den Stora Hostan igång så idag har vi fått vara hemma igen. Så kan det vara. Tur att de tycker att det är ganska mysigt att vara hemma och bara hänga med mig. :)

Vi har ju inte varit i stallet så mycket i sommar, min mage var totalt havererad i 8 veckor. Men så plötsligt så började den bli bättre och nu är den helt ok igen. Konstigt. Sjukvården har, trots två omgångar provtagningar, inte hitta någonting. Inga bakterier, virus, infektioner, parasiter eller amöbor. Så himla lurigt. Jag är hur som helst glad att eländet är över och nu har jag och barnen varit ganska mycket i stallet sedan förra veckan då vi tog hand om mockandet när Mia var på semester. De har även dragit igång med att rida igen, så Iví får stå till tjänst som barnhäst titt som tätt. Men som den "gentle giant" han är så tar han det med jämnmod och låter dem fara runt honom med borstar och rida utan att så mycket som ta ett skutt i onödan. Finaste killen. :)

Just det ja! Jag fick ett mejl igår där jag fick veta att jag vann tävlingen som isbitarna.se hade ihop med PlayLoveLearn. Så jag har fått välja färger på en repgrimma och ett arbetsrep som var mitt pris. Det blir en mörkgrön grimma med ett marinblått rep, kommer bli tjusigt på Herr Fux. :) Jag är hemskt glad att jag vann!

Inga kommentarer: