tisdag, augusti 05, 2014

Så var semestern slut :)

En underbar, varm och solig semester är slut och jobbet har börjat. Jag är så nöjd och glad över hur skönt vi haft det. :) Inga måsten, bara lugn och ro. 
Jag har skaffat mig en yogakalender och börjat jobba på att få in lite yoga varje dag. Det har gått ganska bra faktiskt. Det svåraste är att vara nöjd hur lite yoga det än blir. Man vill ju få in så mycket, men vissa dagar blir det kanske bara lite solhälsningar. Det är ju bättre än inget slls, men det tar sitt tag att inse det med. ;) Svårt att sparka hål på prestationsångesten man är så van att bära på. Ungarna har deltagit med liv och lust och det är kanonroligt!

Så himla söta små yogis har jag! :)

För nästan två veckor sedan havererade min mage rejält och det slutade med att jag fick lämna in prover för att kolla efter infektioner och parasiter. Idag fick jag besked om att inget syntes i proverna så jag har fått veckan ut på mig att få ordning på magen, annars blir det läkarbesök sa sköterskan. Hon ville dessutom sjukskriva mig under tiden för det är "inte mänskligt att springa på toa så många gånger om dagen" tydligen. Jag hävdade att det visst är överlevnadsbart, men jag fick lova att ringa in på torsdag eller fredag om det inte bättrade sig. Jag som alltid haft sån plåtmage.. På kuppen har jag i princip slutat dricka kaffe. Vem trodde det skulle hända? ;)

Vi har även fått ta farväl av en älskad gammal vän som plötsligt lämnade denna världen alldeles för tidigt. Begravningen var hjärtskärande vacker och mycket personlig. Fruktansvärt att behöva ta farväl, men ett vackert sätt att göra det på. Efter kyrkan samlades alla gäster för en picknick på en solig och vacker sommaräng. Många gamla vänner, minnen, skratt och tårar. Allt var så fint.. Man får sig en riktig tankeställare över vad vi prioriterar i dagens samhälle. En del förändringar kommer absolut att ske... :)

Pga magen så har jag inte kommit iväg till stallet på två veckor, det gillas inte. Vi hade kommit igång så bra med alla hästarna och så gick det i stöpet pga att jag inte kunnat gå längre från en toalett än tio meter. Mycket surt...

Det har blivit en del virkande när jag varit tvungen att hänga i soffan. Här är början på min cirkelkofta :) Bara armarna saknas nu. Min sjal blev färdig med.

Vissa yogaposer är krångligare än andra ;) Mitt första försök på Kråkan :D

Just det ja! Vi har lagt klart nya kanalplasttaket på altanen :)
Tjusigt! Om jag får säga det själv ;)


Inga kommentarer: