onsdag, maj 28, 2014

Ny hudvård

Måste bara tipsa om min huds nya bästisar! Jag har ju genom åren testat den ena produkten dyrare än den andra när det kommer till hudvård. Jag har dock aldrig varit helt nöjd med någon av dem. Någon gjorde rent bra, men blev kladdig. Någon gjorde huden tillfälligt mjuk, men någon timme senare flagade min näsa...

Läste något om mandelolja på nätet och efter lite googlande hittade jag receptet på min nya ansiktsvård. Det är enkelt, effektivt och billigt. Så här:
Köp en liten tom flaska och blanda en del ricinolja och två delar mandelolja. Skaka ihop. Klart! Tar bort smink, orenheter och är mjukgörande på samma gång! Funkar kanon och min hud har aldrigt känts så mjuk och fräsch. Det kladdar inte alls och man blir inte fet i huden heller. 

Till kroppen använder jag ren mandelolja när jag har torkat mig efter duschen. Hällde över min i en pumpflaska jag hade hemma, så nu doserar den supersmidigt. Förut fick jag alltid röda, torra fläckar på framförallt armar och överkropp efter duschen, men det försvann direkt. Tänk på att testa mandeloljan på en liten fläck om det är så att du är överkänslig mot mandel i övrigt. Vill ju inte att någon ska få en allergichock. :)

Heja oljor!

Testa! Funkar det inte för dig så ligger du knappt en hundring back på försöket ;)

Inga kommentarer: