torsdag, maj 29, 2014

Ledighet i solen

Igår åkte jag till stan och handlade lite och plockade med Lisa hem på vägen. Vi hade en mysig, och SEN, vinkällare med yatzy och firande av att hon klarat sin mattekurs. Hon lärde mig hur man med ett glas vatten, en tandpetare och nagellack kan göra riktigt roliga nageldesigner. 
Man droppar nagellack i vattnet...

...och gör mönster med tandpetaren...
...sedan doppar man sitt finger mitt i. Först maskerar man dock med tejp så bara nageln är bar.
När man drar bort tejpen sitter färgen där den ska. Bara att lägga på en top coat och det är klart.
 Vi testade med rött med och sedan gjorde vi resten. Tjusigt värre!

Idag klippte jag den största delen av Virvlas ihoptovade päls. Nu har hon bara lite kvar vid svansroten. Så skönt att hon fick bli av med allt det där. Rejäl bit päls va?
Tjock och läskig med.

På eftermiddagen kom SysterYster och Emma förbi och det hela blev till en stormiddag för 9 personer. Tristan hade vid läggdags 37,9 och Mira somnade redan vid 19 i fåtöljen. Hoppas på ett mindre bakslag bara... 

Jag var iväg och red Iví med. Finaste killen :) Nu är man hyfsat mör av sol och ridning. Kommer sova gott inatt ( inte minst med tanke på gårdagens sena timme) ;)

Inga kommentarer: