onsdag, maj 28, 2014

Länge sedan..

.. De små var så här sjuka. I onsdags började Tristan och fram till i söndags har han pendlat mellan 38-40 grader. Mira klarade sig länge, men en elak hosta började smyga sig på i lördags och i söndags drog hennes feber igång. Calle sitter så klart i den mest arbetsamma perioden på jobbet just nu och far som en skottspole mellan alla möjliga orter för att ordna allt, så jag sitter här med sjuklingarna. 

Igår kväll hade Tristan 38 grader, Mira närmare 39, natten har varit lugn. Kl 4.30 väckte Sessan mig för hon skulle prompt in. Tristan och Mira var båda i vår säng och 5.30 fick jag nog och flyttade över mig och Mira till hennes säng. Kl 6.30 vaknade hon och kräktes... Hon åt i princip ingenting under hela gårdagen och hon har inte fått upp mer än galla. Misstänker att det ger sig om hon bara får i sig något. Just nu godkänner hon bara små slurkar Resorb, så det får väl duga. 

Trött sjukling somnade på mitt ben liggandes på golvet.

Igår kväll efter Calle kommit hem så åkte jag till stallet. 19.30 är det ju ljust ett tag till numera ;) Tog in Iví, borstade ordentligt och fick bort en massa vinterpäls. Ola slog fast ett par lösa skor sedan gick vi till paddocken. Han var iaf ren i ca 4 sekunder innan han stöp för att rulla sig. Det är det han älskar mest med paddocken.. Att rulla sig i den ;) 
Så mycket för den blanka fina borstningen... ;) 
Sandhög! Ha ha!

När han var tillbaka i hagen så tog jag med Hrönn ut på grusvägarna. Hon har minsann lyckats skaffa sig en liten gräsmage trots att hon går i den magraste hagen som finns, då jag tänkte att vi tar en ordentlig töltrunda. Det var ju så klart jätteläskigt att vara ute själv, så hon fjantade så klart runt en del. Ovanför galoppbacken stod en väldigt farlig transport parkerad så jag fick hoppa av och leda henne mellan staketet och transporten. Sedan gick det bra att rida igen. Sista biten hem töltade vi på och jag testade lite olika sätt för att få henne att inte rusa som en tok, som annars är lite av damens grej. Och minsann, så fick vi plötsligt till jättefin tölt!! Ordentligt taktren och i superfin form! Typiskt att ingen var med och kunde sig om det såg lika bra ut som det kändes. Kul var det i alla fall :)

Inga kommentarer: