måndag, februari 10, 2014

Rensning pågår.... :)

Nyårslöften har jag inte avlagt några på många, många år. I år verkar dock livet ha fixat lite nytänkande och utrensning åt mig ändå. Igår var jag nämligen på mitt allra första yogapass! Kors i taket, jag har tränat! Dock tror jag att jag kom undan med att det var sådant fokus på det inre, så jag kallar det meditation med rörelser istället. Jag har alltså action-mediterat, inte tränat. Puh! Det förklarar dock inte träningsvärken.... ;P

Det var hur som helst en fantastisk upplevelse och jag gillade det verkligen! Jag kände mig så avslappnad och fylld av energi när jag kom hem, att jag inte kunde lägga mig förrän efter midnatt. Lite kontraproduktivt när man ska jobba dagen efter. ;) Det blir i alla fall fler gånger, ska försöka komma iväg på söndagkvällarna. Härligt!

Utrensningen fortsätter på jobbet... Har idag rensat ut alla pärmar kontorets tidigare invånare vänligen donerat till mig och även börjat röja i alla papper som bebor vårt ena förråd. Det kanske inte är hysteriskt roligt, men det är rysligt skönt att slänga gammalt som inte längre behövs. Luften blir lättare att andas och nya idéer kan frodas. :) Det gillar vi!

Imorgon ska Elliot åka tåg till mormor, helt själv! Jösses vad han växer.... Han har ju sportlov nu så det blir kul för honom att ta en liten tripp.

Nu ska jag tippa i mig det sista av mitt ingefärste och gå och lägga mig. Calle och de små slocknade redan 18.45. Förkylningstider är så muntra. ;)

Inga kommentarer: