söndag, oktober 13, 2013

Underbara höst!

Hösten har visat sin bästa sida i helgen! Ljuvligt väder! Började helgen med ett snabbt besök på hästmässan där jag kollade på en islandsclinic med Lollo Löfgren och Stjani med fina Glói och Vindur. Ska ladda över bilderna från kameran senare och lägga upp här. :)

Igår hade vi fullt upp med trädgården och bilarna. Flyttade en gigantisk lövhög från trädet vid uppfarten bort till baksidan av boden. Tvättade bilen med så nu är den höstfin med. 

Idag åkte jag till stallet vid 11.30 och vi tog Flói och Hrókur runt Röda huset. Vi såg en massa kantareller vi inte kunde ta med. När vi kom tillbaka till stallet hämtade vi Hrönn i hagen och red en sväng nedåt grusvägen med henne som handhäst. Det var jättespännande att testa. Hon höll sig rätt bra där hon skulle, med ett par små undantag. Flói däremot är en riktig klippa, lugn och stadig trots att busmaja for runt vid sidan om.
Tillbaka efter turen :)

Dax att rulla sig. Fyra gånger om. ;)

När jag kom hem kom solen fram så jag messade Mia och sedan åkte jag tillbaka så tog vi en vända runt sågverket med Sprettan och Hrönn. Man får ju passa på ;)
Vackert väder på Sjögården :)
Så ljuvligt!!
2-åringarna har vuxit till sig över sommaren! Riktigt fina killar har de blivit, både Múninn och Múlinn.
Höstglöd!

Inga kommentarer: