torsdag, oktober 03, 2013

Action-dag


Igår var det full fart vill jag lova. Tristan vaknade och klagade på ont i magen, vilket han gjort ett par dagar innan med. Så vi ringde 1177 och de tyckte vi skulle gå till VC. Så vi fick en tid 9.30. Besök i labbet med stick i fingret och urinprov. Sedan läkaren som tyckte allt såg bra ut förutom en liten infektion under förhuden. Den botas med dagliga varma bad och mycket dryck.

Lämnade dem båda på fsk och åkte till jobbet. Vid 15 ringde de från fsk och berättade att Mira sprungit, ramlat och slagit sig på en spade. Resultatet var ett jack precis under läppen. Bara att dra iväg och hämta. När jag kom satt hon och åt knäckebröd ;) 

Gick över till VC igen då och fick smita in hos en läkare. Samma som kollade Tristan på morgonen. ;) hon hade slagit sig så tjusigt att det inte behövde sys, det håller ihop sig själv. Ont hade hon iaf.

Idag har vi varit hemma för hon har ont och är svullen. För en stund sen gick hon till sitt rum, sen blev det tyst. Mycket riktigt hade hon somnat ;)




I morse var hon så tjurig att hon låg under bordet ;)

Jag har provsminkat inför helgens bröllop. Grymt ovan vid att ha så mycket färg på läpparna. Det glömmer jag väl bort vad kvällen lider ;) Kul att testa iaf. 
Har tröttnat på alla våra baciller! Nu käkas det vitaminer. Så det så!

Har jag tur hinner jag motionera em. häst eller två idag. Inte varit i stallet sedan förra helgen.

Inga kommentarer: