onsdag, juni 26, 2013

Lite vab i regnet...

Efter att ha klarat oss i flera veckor nu så fick Tristan igår kväll feber. Vi var bjudna till Hanssons på grill och det var synnerligen trevligt! Winehems och von F's var också där och det var riktigt kul att ses igen. Det blir inte alltid så ofta numera, allt eftersom familjerna växer. Elliot sprang som en tok över gräsmattan med tre tokigt fnissande småtjejer i hälarna. Vilken syn! :D Tristan var hostig och trött, men lekte en hel del ändå. Efter maten tog jag med barnen hem medan C stannade kvar ett tag till. Väl hemma repade jag Tristan och han hade 38,2. Det förklarade ju en del av tröttheten. Han somnade på två sekunder så fort jag lagt ner honom. Lille plutten!

När C kom hem öppnade vi en flaska rosé, det är verkligen sommarens dryck oavsett väder. ;) Förra sommaren hittade vi Mulderbosch, ett riktigt gott rosévin. Tyvärr verkar övriga landet upptäckt detsamma så nu får man slåss om flaskorna i hyllan på Systemet. Har man tur kan man hitta boxen och då är ju lyckan gjord för den gången. ;) 

Hade fikabesök av mina två resekamrater  idag. På fredag nästa vecka styr vi Fiestan mot Norrköping och Islands-SM. Tre dagar av hästar, hästfolk och tävlingar, det ska bli så himla kul! Vi storspenderar på boende på vandrarhem, 200:-/person och natt. Ett riktigt fynd! ;) Vi ska ju ändå inte hänga på rummet så vi lägger hellre pengar på annat. Mitt första besök på en riktig islandstävling minsann!

Vi är hemma imorgon med så Tristan hinner vila ordentligt, så hoppas vi att det inte var mer än detta denna gången.


Kan varmt rekommendera denna rosé!

Inga kommentarer: