onsdag, juni 26, 2013

En nyupptäckt gammal nyhet?

Jag håller på att upptäcka en ny sida av mig själv. Fast ändå inte. Den har alltid funnits där, men jag har valt att inte ge den det utrymme den förtjänar. Så dumt egentligen, att neka sig själv tillgång till en positiv sida av sig själv. En sida som ger styrka, kraft, glädje, värme och kärlek. Jag har i alla fall valt att släppa den sidan fri nu och upplever mirakel och magi så gott som varje dag numera. Helt fantastiskt häftigt!

En vän jag aldrig träffat började en dag berätta saker för mig. Saker hon inte kunde veta något om, saker bara jag visste, tankar jag har inom mig och sätt jag hanterar mitt liv på. "Du känner också", sa hon. "Du vet att de finns där. Du kan kalla det intuition eller magkänsla, men du vet att det finns de som hjälper dig från en annan plats".

Och visst vet jag det. Jag har alltid vetat. Ändå har jag valt att stänga mitt sinne, att inte lyssna eller ta emot. Jag är så envetet fast i det så de som vill hjälpa har gjort det i mina drömmar. Så tacksam idag att de inte gav upp hoppet om mig, att de fortsatt genom alla år.

Efter detta samtal började jag märka saker, det händer grejer hela tiden! "Det är dags nu, du måste göra något åt detta", malde i mitt huvud. Så för att göra något helt emot min natur så slängde jag mig ut från högsta klippan och anmälde mig till en kurs. En investering i mig, bara mig. En omtumlande helg i Malmö lärde mig saker om mig själv jag knappt kunde tro på, men som samtidigt var så uppenbara att jag inte länge kan förneka dem. Och det känns så bra! En värld av värme och kärlek har öppnat sig och jag tänker stanna i den. 

Jag har börjat meditera och det ger mig otroligt mycket, nya upptäckter varje gång. Jag kan ta emot information från de som vill hjälpa, guida och vägleda. Det kan vara information till mig själv, men lika ofta är det information till någon i min närhet. Ibland söker jag stöd i kort, men ofta kommer det som ska fram ändå. Så häftigt! Jag ser den här resan som en personlig utveckling, en chans att få lära mig mer och att få växa som människa. Att acceptera det som sker och att få det jag vill att hända. För jag kan få precis allt jag vill. Faktiskt! Det gäller bara att agera, så kommer magiska saker att ske! Så det så. :)



Inga kommentarer: