måndag, april 22, 2013

Händelserik helg :)

Den här helgen kan man nog säga att det har hänt många saker...

Magsjukan gav sig hos Mira och snälla Lisa tog hand om barnen så vi kunde gå på återträff på kåren på lördagskvällen. Först så hade jag med barnen på Fákurs blivande ovalbana i Toarpsdal och vi släpade pinnar och eldade upp en massa ris. Barnen var hyfsat trötta, men ändå så himla duktiga! Vid 12.15 fick vi ge oss och åka hem för att de skulle kunna vila middag. Efter lite logistik lyckades vi till slut ta oss till stan för fest och det var en riktigt trevlig kväll!

Mitt i allt det roliga fick bästa Catten stanna på Östra med havandeskapsförgiftning och fast för troligt snitt. Vi saknade henne så himla mycket på festen, så vi skickade henne en liten videohälsning. Den kan ni se på hennes blogg där hon skriver så fint om hennes, Nicks och de små grabbarnas resa. Klicka HÄR för att komma dit, eller klicka på En tvillinggravids resa i länkarna till vänster under bloggar jag följer. 

På söndagsmorgonen vaknade jag av Mira vid 7, hejja 4 timmars sömn! Så går det när man går på kalas. ;) Fick i samma veva ett mess från Catten om att det skulle bli snitt under dagen. En ändlös väntan på att få veta mer... Fick senare veta att det skulle bli snitt kl 14, så när jag lagt barnen för middagsvila strax innan 12 så åkte jag till stallet för att få nåt att tänka på. Medan jag satt på hästryggen i solen och töltade genom skogar och längs fina vägar så upplevde Catten och Nick ett snitt där två ljuvliga små pojkar plockades ut. Vilka kontraster! Fick äntligen ett mess vid 16-tiden om att det gått bra och att pojkarna var på neo. Fick ett par bilder på den större tvillingen, Jonathan Graham på nästan 900 gram. Så liten, men så perfekt... en riktig miniatyrgoding! Fick även veta att lille Leo Francis med sina 380 gram var stabil och ville kämpa. Klart han vill, han är väl lik sin mor. :) Sååå otroligt lättad över att allt gått så bra som det kan så här långt, nu fortsätter jag att ägna all tid jag kan åt att hålla tummarna och skicka positiv energi åt deras håll. Killarna SKA bli stora och friska och få komma hem till sin mamma och pappa. Det har jag bestämt! Så det så.

Mitt i allt detta så har Mira dessutom slutat helt med blöja. :) Stora tjejen går nu på toaletten och är mäkta stolt över sig själv. ;)

Inga kommentarer: