onsdag, mars 27, 2013

Ja, men varför inte?

Vi kör väl lite sjuka till då...
Har tagit semester idag och imorgon för ungarnas förskola stänger och flyttar till nya lokaler. Mysigt, tänkte jag. Fint väder, ledigt, glada barn.... 

I natt väcker Mira mig och jag får byta världens äckelblöja. Suck! Sov på madrass på golvet med henne i hennes rum utifall att det behövdes, men hon sov gott ända framåt 7 i morse. Fick välling, drack lite vatten, tittade på tv, sov ett tag i fåtöljen, vaknade pigg och munter vid 11. Då gjorde jag det fatala misstaget att ge henne en isglass. Den var bara ner och vände innan den tog med sig morgonvällingen upp. Dubbelsuck! 

Arbetsskadad som man är så analyserar man ju hela grejen och kom fram till att den inte ens luktade nåt mer än välling. Magsjuka brukar ju stinka sjukdom så det bara smäller om det. Insåg ett par timmar senare att damen i fråga ju ätit hyfsade mängder grus på förskolan både måndag och tisdag, kanske har det med saken att göra... Man kan ju hoppas att det är gruset och inte magsjuka som saboterat lilla magen. Jag håller i alla fall tummarna på att det inte blir mer än så här. Ringde faktiskt 1177 för att kolla om det kunde bli något dumt av allt gruset och fick kommentaren "Alltså äta grus är ju bra som vaccination om man säger så, men du kan ju försöka ge henne något godare att äta. ;) Och har hon ätit grus från skolgården så finns det ju säkert inte bara grus i det, utan vägsalt och annat gottigt med." Sedan skrattade hon och önskade lycka till. Tackar. ;) 

Det lär ju visa sig vart problemet ligger misstänker jag, så vi håller oss snällt i karantän tills vi vet. :) Glad påsk på er ;)

Inga kommentarer: