söndag, februari 03, 2013

Malin-träning :)

Idag var det äntligen dags för Malin-träning igen! Var ett tag sedan jag var med och extra spännande var det att få rida lilla Hrönn. :) Vi är inte så bekanta jag och hon, mer än att jag red henne någon enstaka gång för ett år sedan och en skogstur för några veckor sedan. Att hon är mycket häst i litet format, det visste jag ju redan plus att jag vet att hon har mycket motor och är positiv och glad. 

På det hela taget så gick det riktigt bra, med tanke på att hon för mig är i princip en helt ny häst och det var verkligen jättekul! Hon är jätteduktig och kan en hel del, men det tar ju några gånger att lära känna varandra. Mia och Malin sa i alla fall att det gick bra, så jag passar på att suga åt mig av berömmet :) Hrönn är ett år äldre helsyster till Iví och det här helt otroligt hur olika de är. Iví är snart en decimeter högre än sin storasyster! De har dock lika mycket i huvudet båda två, vilket jag gillar. Trevligt med en häst med lite personlighet, även om det ofta gör att man behöver jobba lite hårdare för att komma dit man vill, men när man väl kommit dit så har man en suverän häst. :) Hon är i alla fall en riktigt trevlig häst att rida och jättemysig att hantera, älskar att gosa och bli kliad och ompysslad. Härlig tjej.

Systeryster hanterade kameran och det blev allt några bilder :) Filmen tänker jag inte bjuda på här. ;) 



Inga kommentarer: