tisdag, februari 26, 2013

Jo-jo-feber är grejen

Det är en lustig sjuka vi har för tillfället, både jag och Mira studsar upp och ner i temp. Mira åker mellan 36,4-40 grader, mest feber på natten eller tidig morgon. Sedan kan hon vara mer eller mindre feberfri hela dagen, med enstaka febertoppar framåt eftermiddagen. Jättelurigt! Sedan hostar hon som en tok på nätterna med så hon sover inget vidare, väldigt trött tjej även dagtid. Vi satsar på att lyckas ta oss till jobb och förskola på fredag, men här vågar ju ingen ropa hej för tidigt numera.

Solen fortsätter iaf att skina ute och det är ju som balsam för själen att se riktigt ljus på dagarna, det retar mig en aning att vi inte kan gå ut. Jag är för tillfället nästan feberfri men så fruktansvärt öm i skinnet och stel i kroppen. Mira lade en kall liten hand på min rygg förut och det kändes som någon klappade till mig ordentligt, hon blev helt förvånad av att jag hoppade undan från henne. Mera vårvärme tack! :)

Inga kommentarer: