fredag, februari 15, 2013

Jag borde vetat bättre...

...än att skratta och nöjt konstatera att jag fått jobba nästan 2 hela veckor. 45 min senare ringde de från Tristans avdelning och berättar att han ligger med över 38 graders feber. Med 20 min kvar av arbetsdagen så fick jag packa ihop och åka och hämta en mycket skruttig liten kille. Så fort jag fått på dem kläderna och lyfte upp honom så somnade han i min famn.

När vi kom hem hade han 39 grader och slocknade i soffan ganska omgående. Inatt kom han upp 2.30 och hade 39,5, fick Alvedon och somnade efter en timme i vår säng. Så klart kom Mira över då med och jag låg inklämd mellan en stekhet och en supergosig unge. Inte så mycket till sömn kan man säga. Båda små var sedan uppe kl 6 igen och nu på dagen har han toppat på 39,8 grader. Ingen pigg liten alls, inte ens en chokladbit vill han ha. Undrar om det inte är influensan som kommit på besök. Hoppas den flyttar snart oavsett...


Inga kommentarer: