onsdag, januari 16, 2013

Vackert idag :)

Nästan sol och fullt med snö, det är ju vackert ju. Även om jag vill ha sommar på vägarna egentligen ;) Kan vi kompromissa? Snö på fälten, mjukt och snöfritt på grusvägarna? Hade varit en suverän kombo om jag får säga det själv. :)

Fortfarande feber på de små trollen. Mira har dock lindrig feber, Tristan ligger på ca 38 idag. Blir hemma resten av veckan med andra ord. Denna gången har de iaf feber samtidigt, till skillnad från övriga gånger då de gått omlott så jag fått vabba ännu längre. Men vad gör man? Uppenbarligen är det så här man bygger sig ett immunförsvar så vi gillar läget och kör på när det går. :) Ingen idé att spendera energi på att störa sig på det, det lär ju inte gå över snabbare för det. :)

Igår kväll, nöjd med mina framsteg med uppsatsen, bläddrade jag lite i kurshandboken. Det var ju en vansinnig tur då det numera finns ett system som heter Harvardsystemet som väldigt exakt anger hur jag ska notera mina källor, referenser och hänvisningar. Tydligen ska man sidhänvisa betydligt mer nu för tiden... Ägnar ungarnas nap time åt att leta upp vilka sidor jag hittat saker på... Det finns några böcker att bläddra i... ;) så går det när man inte är uppmärksam ;)

Inga kommentarer: