måndag, januari 14, 2013

VAB i snöfall...

Kände mig smårisig redan igår och i morse vaknade jag mycket riktigt med feber, halsont och öm kropp. Efter att ha påbörjat påklädning av barnen så insåg jag att Mira var attans grinig. Inte riktigt likt henne att hålla på så där på morgonen. "Jag har ont i hååååret, mamma!" Lurigt ställe att ha ont på, tänkte jag och hämtade febertermometern. Mycket riktigt, den lilla damen hade feber även hon. Så idag praktiserar vi kombinerad mamma-Mira-vård här hemma. Tristan är på sitt allra snällaste humör och klappar fint på oss båda. "Stackars lilla mamma och Mira."

Fick ändå ta en vända till stan för att inhandla välling. Vi trodde att Mira skulle ge upp den nu i helgen, men nu när hon blev sjuk så var den plötsligt akut nödvändig så klart. Det var bara att trycka i sig lite Alvedon och packa de små i bilen. Det blev den snabbaste rundan i vår Coop-historia. Välling, potatis, bröd och kaffefilter. Dock fick vi avstämning i kassan. Killen i kassan ville inte scanna allt jag köpt, han behövde bara 4 saker sa han. He he, mer än så hade vi ju inte. ;) På väg ut till bilen fick vi stanna och titta på en enorm hjullastare som parkerat precis vid vår bil. "En sån vill jag ha, mamma!" sa Tristan. Blir en jobbig önskelista till födelsedagen tror jag bestämt.

Snön singlar ner så vackert här utanför, önskar att jag hade kunnat åka och fota lite hästar. Islänningar i snöfall, kan det bli bättre? :) Men nu sover de små och jag hade ärligt talat inte orkat åka i alla fall. Men man kan ju önska att man kunde ändå. :)

Inga kommentarer: