tisdag, januari 15, 2013

Fler febernissar

Här jobbar vi vidare på febern. Igår kväll var Tristan otroligt gnällig plötsligt och visst kändes han varm. 38,2 varm visade tempen och den höll sig där även i morse. Mira ligger strax under 38 så helt kry är ju inte hon heller. Blir med andra ord hemma även imorgon. Jag som trodde vi avbeställt all feber och snorighet för detta året. Men inte då... 

Jag känner mig dock lite bättre idag, även om morgonen var fruktansvärt seg. Riktigt trött och orkeslös, men just nu känns det ganska okej. De små sover middag så jag passar på att peta lite med min uppsats. Det är ju faktiskt roligt att skriva, men att komma igång... Jösses, att det kan gå så attans segt!! Kan sitta och stirra tomt på skärmen i en halvtimme innan en vettig tanke värd att spinna vidare på uppenbarar sig. Man känner sig bra korkad under den halvtimmen vill jag lova. ;) När det sedan väl släpper och man kan börja skriva på och få lite flyt, DÅ är det vansinnigt roligt! :)

Snön vräker gladeligen ner idag igen, ser inte ut som min tidiga vår med mjuka grusvägar för galopp tänker återkomma så snart som jag hoppats. ;) Men det är ju väldigt tjusigt med allt det vita förstås. Skulle vilja åka till hagen och fota lite lurviga hästar när det snöar så här. Ljuset är riktigt läckert och snöfallet så fint. Men det kommer säkert fler snödagar, vintern har ju som sagt inte gett upp än. :)

Inga kommentarer: