onsdag, december 05, 2012

Snö, snö, snö!! :)

Men visst har det blivit vinter!! Det snöar hela tiden, temperaturen ligger runt -10 mest hela tiden och det är ljuvligt!! Hade vi bara fått ordning på pelletspannan också så hade det varit toppen! ;) Lösning är på väg dock, vi behöver fixa så att pelletsen kommer upp från golvet i förrådet för just nu blir den fuktig när den ligger där och då tänder inte pannan... Helgens projekt alltså. :)

Tristan har haft feber sedan i måndags, vabbar alltså... Han var feberfri hela dagen igår, men på kvällen gick han upp över 38 igen så det var bara att messa kollegan och säga tyvärr, kommer inte alls tillbaka imorgon. Inte mycket att göra åt. Turligt nog har vi en suverän skolassistent som löser vikarier och allt på ett kick, så jag skickade henne ett mess med. Tur vi har henne vill jag lova. :)

Idag hade jag hoppats på att komma iväg och rida i paddocken med Ulrika, men hon fick förhinder i ungefär samma sekund som jag kom på att Calle ju blir sen från jobbet för Nissan ska in på service imorgon så han måste lämna den idag eftersom jag inte är i stan nu när jag vabbar. Så vi får se om Mia vill longera mig och Iví senare ikväll eller om jag får satsa på en annan dag. Det är Malin-träning på söndag och det hade varit roligt att ha hunnit rida lite för att se vad senaste tidens travträning från marken gjort för ev nytta. :)

Håller på med min uppsats när de små sover, det går framåt faktiskt. :) Har idag mejlat min handledare för att få svar på lite smådetaljer jag behöver veta innan jag går vidare. Nu funderar jag dock på om skotta snö är lite mer akut.... ;)

Inga kommentarer: