onsdag, december 26, 2012

Julen 2012

Nu kan vi väl säga att vi har kommit förbi årets julfirande, och vilket firande det blev. :)

Julförberedelserna tog sin lilla tid då resten av familjen var sjuka på det ena eller andra sättet. Calle har legat i två veckor och är fortfarande inte bra så honom får vi nog skicka till läkaren imorgon igen för att få kollat om något mer slagit till än det som han hade sist han var inne.

Julafton firades här med besök av mamma och pappa, samt systeryster, Andreas och Dumle-hunden. Trevligt och avslappnat med glada ungar. Alla fick så fina presenter, tack till alla för dem. Mina paket innehöll allsköns hästkläder. Ridunderkläder, underställ, ullstrumpor, ridhandskar och jättefina jodphurs med stålhätta. Som grädde på moset fick jag även ett presentkort på H&M och en ny berlock till mitt Sabo-armband. :)

Juldagen spenderades i all slapphet hemma, jag var i stan och hämtade Elliot som var på bio med Lisa och sedan en vända till för att handla när vi insett att pizzerian hade stängt... Sen blev det grekisk sallad med lantbröd och tzatziki till middag. Skönt avbrott från julmaten vill jag lova! Rekommenderas!

Idag har vi varit i Partille hos svärföräldrarna för kalkonmiddag och lite mer julklappar. Två mycket trötta och nöjda ungar somnade som stenar i bilen hem. :) Jag fick nya, gosiga ulltofflor att byta ut mina gamla pälshögar med. På tiden de fick pensionera sig kan man säga... Inte i sitt bästa skick nu för tiden. ;) Calle och Elliot spelar ett av Elliots nya spel i källaren och jag fick precis sällskap av Tristan som vaknade något förvirrad efter att ha sovit sedan bilresan. Han passar på att dricka upp min dricka och äta lite chips medan han ändå är uppe. ;) "Ful får man vara, men inte dum." som min kära syster skulle säga. ;) Passar på att flytta över bilder på isisarna från Toarps-Sjögården till ett USB så Mia kan få över dem till sin dator. Kanske får ni se någon av undertecknads tjusiga bilder på hemsidan så småningom. :)

Inga kommentarer: