söndag, november 25, 2012

Härlig träning!

Dagen bjöd på träning för Malin på Sjögården. Lite kyligt, men som tur är så har man ju en enveten häst så man får upp värmen fort. ;)

Idag övades ställning och böjning i början av passet. Trixigt det där. Jag har en del olater att jobba bort och Ivi ska ju helt enkelt lära sig hur man gör. Till slut fick vi faktiskt lite ordning på det, men mer arbete behövs framöver, så klart. ;)

När vi sedan skulle trava kom den käcka passen fram igen, så Malin tog mina tyglar, ersatte dem med den långa linan och longerade oss. Min uppgift var att sitta där jag skulle och Ivi skulle... Tja.. Trava, helt enkelt. Lättare sagt än gjort, men efter en massa spring och test av olika metoder så kom faktiskt traven! Så härligt! Dock behöver vi se över den unge mannen då han verkar ha en spänning eller något som gör att det tar emot så att trava för honom. Vi fnular vidare på det :) Systeryster kom förbi och kikade på oss och filmade lite. Jättekul att se! Jag ser ju aldrig hur vi ser ut ju! Fantastiskt rolig lektion! Nu kör vi på!

Inga kommentarer: