fredag, november 23, 2012

Äntligen!

Igår hann jag äntligen till stallet! Hade med mig Elliot, som jag hämtade hos en kompis på vägen dit. Funderade ett tag på rida eller longera.... Det slutade med repgrimma ;) Tog med tillhörande grimskaft och även långa linan ut i paddocken. Först arbetade vi med herrns uppmärksamhet, han flyttar väldigt fint i sidled nu, korsar fint över både bak och fram åt båda hållen. Han är uppmärksam som attan på vad jag ber honom om och följer fint :) Longerade sedan med både kort och lång lina, ju mindre volt jag har honom på desto mer enveten är han på att hålla pass. Får inte ihop det där alls! Hjälp, Malin? :)

På större volt med lång lina är han snäppet mer benägen att ta till trav, men helst bara efter han saktar av från galopp.... För att få loss honom så släppte jag honom lös det sista, full fart blev det! Han öste på ordentligt i riktigt härlig galopp och DÅ, då kom den fina traven när han saktade av! Att det ska vara så bökigt ;)

Träning för Malin på söndag. Spännande, spännande. Förbereder med skogstur med mycket spring tillsammans med Mis på lördag :)

1 kommentar:

Malin sa...

Hans balans minskar då volten blir liten. Måste få utrymme till att trava, därför kommer traven på större volt. Ses på söndag!