tisdag, september 18, 2012

Skakande veckostart

Ja, den här veckan startade onekligen intressant... ;) Men först behöver vi avsluta förra veckan. Rätt ordning ska det vara. :)

Förra veckan bjöd på 2 dagar VAB med snorbollarna och en ljuvlig ridtur på Iví tillsammans med Mia och Flói. Klättertur i höstskogen visade sig vara receptet på en lugn och samlad unghäst som sedan avslutade turen med en överraskande snygg och hyfsat lång töltsträcka minsann. Mycket trevligt att se honom så stadig och fin. :) 
  
Fredagen var lugn hemma och på lördagen så åkte vi till Sthlm för att fira Calles syster som fyllde 50. En riktigt trevlig kväll med middag och mycket prat. Att åka med barnen gick faktiskt oväntat bra det med. :) På vägen till Sthlm stannade vi i Gränna och åt lunch och kikade på polkagristillverkning. Köpte en bunt med så klart. ;)

Så till denna veckans intressanta start då... Lämnade barnen på deras förskola vid 7 som vanligt. Ösregnade ute så jag tog vinterjackan som är mest vattentät. Ut genom dörren, vinka i fönstret, drog luvan över huvudet och började småspringa mot bilen. Då blixtrade det till i hela huvudet! Fällde ner luvan och insåg att jag sprungit med huvudet före rätt in i det lilla taket som finns som vagnsförvaring utanför förskolan. En sån jäkla smäll det var! Fick sitta i bilen en stund innan jag körde till jobbet. Fick order om att ringa 1177 och de skickade mig rätt upp till akuten. Flimmer framför ögonen och balansproblem var tydligen inget bra. Så jag spenderade ca 6 timmar på akuten och blev undersökt och fick göra en datortomografi för att kolla så allt var okej, sedan hemskickad med order om att vila. Så det roar jag mig med. Förutom nu då... ;) Liten paus i vilan. ;) Men nu ska jag fortsätta vila lite till. Rätt trött och lite huvudvärk är vad som återstår. Balansen är bättre och flimret i princip borta. :)

Inga kommentarer: