fredag, september 07, 2012

Höstluft!

Nu har hösten verkligen kommit. Luften är hög och klar, eller så vräker regnet ner. Lite vilket som kan man säga. ;)

Min masterutbildning har börjat, första föreläsningen är avklarad och studierna till första seminariet på tisdag är påbörjade. :) Vi är hela 19 stycken i klassen, flera kändisar som jag sprungit på i andra sammanhang. Riktigt roligt. Just nu läser vi om de kompetenser som krävs av förskollärare i dagens förskola och vilka krafter som styr vår verksamhet. Inga direkta nyheter, men intressant att på papper se vilken bredd som krävs och som man själv på något vis faktiskt besitter. Nu ska jag hitta ett område jag vill arbeta med att förbättra i min egen verksamhet och ha det som grund för mitt utvecklingsarbete som är den största delen av de poäng denna kursen omfattar. 

I onsdags red jag med Mia och det gick så mycket bättre än de gånger vi varit själva nu det senaste. Blev ju ordentligt tacklad i söndags när jag promenerade honom och han har inte riktigt varit sig själv. Efter turen i onsdags kan vi nog konstatera att han nog har växtvärk det lilla livet. ;) Så vi får ta det lite lugnt och inte böka för mycket med honom. 

Igår och idag har jag vabbat med de små som varit lite hängiga och tempade en aning. De verkar piggare idag, de har iaf energi nog att vara i luven på varandra konstant. Gjorde ost- & skinkpaj med broccoli till lunch och det var faktiskt förvånansvärt uppskattat. Tristan åt ordentligt, medan Mira ägnade sig åt att peta ut broccoli och skinka bara. ;) Nu sover de en liten sväng och sedan ska vi försöka ta oss till Kinnarumma och hämta upp produkterna från PartyLite-visningen jag hade här för ett tag sedan. :) Ska bli kul att se grejerna live. Ikväll blir det fredagsmys med barnen då Calle ska på AW hemma hos Erik med jobbarkompisarna.

1 kommentar:

Linda W sa...

Hösten är verkligen här, man vill bara kura ihop sig i soffan å se på alla snaskiga dokusåpor som går på tv!