fredag, september 21, 2012

Bättre idag :)

Idag känns det mycket bättre. Har faktiskt lite energi och kroppen känns mycket piggare än i veckan då jag mer varit åt urvriden-trasa-hållet. ;) Är dock otroligt frusen idag, men kikar man ut så kanske det inte är så himla konstigt. 6 grader varmt, ösregn och grått. Hösten har slagit klorna i oss. Ungarna har varit en sväng på förskolan och sover fortfarande gott i sina sängar. Jag har avnjutit en styck gulasch på burk till lunch. Mycket bra val av maken som handlade igår. Vädret är perfekt för varm soppa, med lagom mycket svartpeppar i. ;)

Nu hoppas jag att det fortsätter gå åt rätt håll, det är en träning inbokad i stallet på söndag och jag vill verkligen vara med. Det är absolut dax för Iví att komma igång med paddockarbete och det här vore ju den ultimata kick-offen. Så jag hoppas huvudet snällt blir bättre för känns det som idag så tycker iaf jag att jag får rida. En vecka sa dr Richard på akuten och söndag är ju nästan en vecka från måndag. 6 dagar eller 7 kan ju inte göra så stor skillnad. ;) Men som sagt är det vad jag tycker, Calle är av något annan åsikt och jag misstänker att även min kära familj tänker ha en eller annan tanke kring detta nu när jag skriver det här... ;) Men, men.. Dagsformen får helt enkelt avgöra. Ska ju inte ut och köra race i skogen, det är lugnt och sansat i paddocken som gäller. 

 Om jag inte får rida på söndag ska jag försöka ta lite fina bilder istället. Har fått tips om inställningar som ska göra bilder i rörelse något skarpare än vad jag hitills har lyckats med. ;) 

Nu önskar jag er en god fredag! :) 

Inga kommentarer: