fredag, juli 06, 2012

Semestervecka 1.

Då har jag och småtrollen avverkat vår första vecka av ledighet. :) Det har varit lugnt, skönt och mysigt minsann. :) Vi har varit några vändor i stan, fyndat en del på Facebook-loppisen, varit en vända runt djurparken och idag plockade vi jordgubbar. Inte så mycket gubbar som jag hoppats på, det har tydligen varit ett extremt mycket folk här ute och plockat så vi fick spendera en timme med huvudena bland plantorna för att få ihop några kilo. Ungarna åt så klart en massa under tiden så de var inte direkt intresserade av lunch när vi kom hem. ;) Jag åt gårdagens lasagne och avslutade med kaffe och jordgubbar med socker och grädde. Mums!! Det är verkligen hur gott som helst! Nu vill jag ha mer sol så resten mognar så jag kan plocka massor och göra mer saft och sylt! Hoppas på att kunna åka med Orsi och plocka en första vända fläder med på söndag så jag kan prova att göra flädersaft, det har jag aldrig gjort innan. :)

Rena turen med vädret hade vi iaf idag för nu vräker det ner här. Det var uppehåll när vi var iväg förut. :)

Inga kommentarer: