måndag, juli 02, 2012

Semester!

Då förra veckan försvann helt i vab-träsket med ungar som hade feber om vartannat så börjar vi idag vår riktiga semester. :) I alla fall jag och de små trollen. Elliot var smart och drog till kusten med Cristina, Melvin och Loke så han har förhoppningsvis sol och bad just nu. :) Vi andra som hänger här på landet har omväxlande regn och sol. Vi har slappat hela förmiddagen och nu sover de små lite middag. Efter det tänkte jag faktiskt ta med dem till Affärn och köpa lite tyger till allt möjligt. Tristan behöver gardiner, vi behöver lite fejkad fårull till pianostolen och även Elliot skulle behöva något tjusigt till sitt fönster. Vi får se vad vi hittar helt enkelt. Ett par mindre penslar behöver jag med för att måla färdigt pianot, det var lite väl petigt att försöka vara försiktig med den stora penseln jag målat resten med. Håller även på med en liten lampa som behöver ett par nya lampskärmar. :)

Igår gjorde jag ett jätteryck på målarfronten och fick grundmålat hela pianot, förutom locket som jag måste skruva loss gångjärnen från innan jag kan ge mig på det. :) Funderar på att dekorera det hela med ett sirligt och vackert W i fram på pianot... Men det får vi väl se hur det blir. :) Det är ju en av ganska få familjeklenoder från familjen W och det passar ju även in med nuvarande efternamn. ;) Calle fick jobbat en del medan de små sov och när vi ätit middag följde de med ut till Sjögården och var med och hämtade Ívi i hagen, där Tristan till stor glädej fick syn på Kiljan. "Mamma, jag ÄLSKAR Kiljan!" Sedan var alla med i stallet när jag fixade och vi gick på promenad allihopa. Ívi var supernyfiken på vagnen och barnen. Han stoppade ner hela huvudet i Tristans knä där han satt i vagnen och nosade runt. Tristan visste inte riktigt vart han skulle ta vägen ;) Sedan gick han så fint bredvid vagnen och höll koll på ungarna. Stoppade mulen i Tristans hår och nosade runt. ;)

Mira satt och tittade åt andra hållet en lång stund. Hon är verkligen livrädd! Jag tror hon hade idén att hästar är lika små i verkligheten som på bilderna i min telefon eller i tvn. Så trots att Ívi är mindre än en stor häst så är han superläskig enligt Mira. Efter ungefär halva turen började hon titta i smyg på mig och Ívi och sedan satt hon och kikade på honom hela tiden. Det släpper väl med tiden får vi hoppas. Hemma är hon helt inställd på att hon minsann ska rida på hästarna och hon kallar alla fuxar hon ser för Ívi. Jag tror iaf att det är bra att de får vara med i stallet, jag har ju haft så mycket gott ut av närheten till djuren under min uppväxt och jag vill att de ska få det med. Tristan är cool med hästarna, men lite nervös när hundarna blir närgångna och vill pussas. Han behöver dock lära sig att man är lugn nära djur och inte hoppar och skriker. Igår gick det riktigt bra. :) Han borstade lite på Ívi och satt på hans rygg lite med. :) Då tittade Mira åt andra hållet, jag tror hon ville hon med men hon vågade inte riktigt.

Så vi promenerade en bit iaf och det gick riktigt bra. Blev både trav, tölt, lite galopp och lite pass alldeles på egen hand. :) Han är så duktig! Vissa åsikter om att gå själv har han dock, men inte mer än att det går att hantera. ;) Han har dessutom mörknat i färgen under veckan! Helt galet! Från ganska ljusröd fux så har han gått till en mörkt röd fux med ljusslingad man. Så snygg! Älskar sommarpälsen! :)

Nu blir det en dusch så vi kan dra när de små vaknar. :)

Inga kommentarer: