fredag, juni 08, 2012

Sommarlov och lite bilder :)

Då har vi varit på skolavslutning med Elliot som slutar trean och därmed lämnar Tummarpsskolan där han gått i 3 år nu. Lite sorgligt men ändå kul. Han fröken Inger går nu i pension med så henne har vi tackat av. :) Efter avslutningen åkte vi till Sandells och hittade sommarlovstårtor, så en sån fick det så klart bli. Fikade när vi kom hem, jättemysigt. :)

I onsdags när vi var lediga passade vi på att gå på Universeum i Göteborg med alla trollen. Det var jättespännande med alla akvarier, djur och grejer. Calle och Tristan passade på att hälsa på svärfar på sjukhuset och sedan åt vi middag med svärmor i Partille innan vi åkte hem igen. En trevlig dag. :)
 Vem kollar på vem egentligen? ;)
 Gissa vad som bodde här...
 Hur man håller barn på plats... ;)
 Jättespännande :)
 Dinosaurier i naturlig storlek på takterassen. De både rörde på sig och lät. Tristan tyckte de var ruskigt läskiga så det var ingen långvarigt besök där uppe. ;)

Elliot Fuglesang ;)

Idag är jag ledig pga skolavslutningen och det är rätt skönt. Det går åt en semesterdag, men det får det vara värt. Var på Previa igår och träffade en mycket trevlig läkare som verkligen lyssnade på vad jag berättade och skrev noggrant ner till journalen. Fick sömntabletter utskrivna som jag kan ta om det blir jobbigt så jag iaf får sova ordentligt och inte ligger och ältar saker i onödan. Känns det inte bättre med allt efter semestern så bad han mig återkomma och diskutera en sjukskrivning på deltid. Jag kände mig lite fånig som gick det, jag är ju inte "sjuk" i den vanliga bemärkelsen, men samtidigt så känns det skönt att ha gjort det och fått det hela dokumenterat. Nu ska arbetsskadeanmälan in till FK och Afa så det blir rätt. 

Får lägga in lite bilder på Catten som skaffar nya kompisar. ;) Den ljuse Kiljan fattade verkligen tycke för henne och följde med ända till grinden när vi skulle gå. :) En liten bild på min fina Ívi kommer oxå med så klart. :)


1 kommentar:

Livet sa...

såg ut som ni fick en bra dag