tisdag, maj 29, 2012

Så trött...

Just nu är det mycket, framförallt på jobbet. Arbetsmiljön har inte varit den bästa sedan i julas och det har inte blivit bättre. Under våren har jag därför utvecklat sömnsvårigheter, magproblem och en allt värre tinnitus. Jag har otroligt svårt att somna då jobbtankar snurrar oavbrutet och somnar jag så drömmer jag jobb, magen bränner och är orolig och öronen piper allt mer. På jobbet är det irriterad stämning och otroligt hög ljudnivå i dåligt anpassade lokaler. Stressen släpper sällan och det påverkar allt mer hela mitt liv, inte bara livet på jobbet.

Är så otroligt tacksam att mitt fackförbund hjälper oss och stöttar oss i detta. Vet inte hur jag orkat utan Lärarförbundets huvudskyddsombud som gjort ett hästjobb!!! När man bara vill gå hem och dra något över huvudet så finns det de som lyssnar. Tack och lov!

Nu har jag fått en tid hos Previa för att få mina besvär dokumenterade för en anmälan om arbetsskada och jag hoppas det kommer något gott ut av detta. Att gå till jobbet ska vara roligt, inte en plåga...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Bra Jenny!! Det är sånt här arbete som är viktigt att folk orkar dra!!!

liteth sa...

hoppas de blir bättre snart!! <3