tisdag, maj 08, 2012

Födelsedagspojkar

Då har det firats födelsedagar här i helgen. :) Tristan blev ju 3 år i onsdags och Elliot fyller imorgon så vi slog ihop deras dagar till ett gemensamt släkt- och vännerkalas i lördags. Jättetrevligt med alla gäster och killarna fick så fina presenter. Stort tack till alla som kom!! 

Orsi gjorde ett kanonjobb med grabbarnas tårtor, som var så goda och fantastiskt snygga! Jag lär aldrig få baka en tårta mer i det här huset.... ;) Elliot valde jordgubbs- och nutellamousse i sin Transformerstårta och Tristan hade hallon- och mangomousse i sin racertårta. :) 






 Trots att vi var närmare 30 personer här så blev det sammanlagt en halv tårta kvar. Jösses! Och då har vi ändå ansträngt oss för att stoppa i oss det sista. ;) Tjusigt jobb Orsi!!

Efter kalaset passade Mira på att kräkas ordentligt. Hon och en av de andra juniorerna delade visst på en påse nötter och de kom upp med besked. HELA paranötter! Kan förstå att den lilla magen protesterade mot dem. ;) Efter det så har hon varit superhängig hela helgen och igår kom hon upp helt skakig. Helt tom i kroppen så klart, hon har knappt ätit något. Så hon hällde i sig vätskeersättningen jag blandade och 45 min senare kom den upp igen. Stackars lilla magen fick väl en chock. Så vi är hemma här, hon tempade även lite igår och även Tristan. Får väl se när det blir jobb igen. Gissar på torsdag om det håller sig här. 

Dax för lunch!

1 kommentar:

Orsi sa...

Jag vet att jag som vanligt är otacksam.. men var är bilderna på pojkarna tillsammans med sina tårtor?? Det är dessa bilder som är MIN belöning :-)))