söndag, april 22, 2012

Tidiga helgmornar

De små har plötsligt justerat in sina morgontider efter veckans uppstigningar för att komma iväg till förskolan. Igår 6.30, idag 6.20. Inte så skoj för morgontrötta mamman, men inte mycket att göra åt. Nu, efter 2 koppar kaffe, så börjar livet vakna till. De små har tittat på morgontv, ätit både frukost och frukt, spelat lite och leker nu på Tristans rum. De retas som fasen med varandra men det finns stunder av total lekro när de har jättekul ihop. Tristan sätter upp scenariot och Mira hänger på. Ofta "går de till skolan" och då ska jackorna på och så går de till skolan i Miras rum. Nu bygger de Lego och går in och väcker sin pappa för att visa sina byggen. Först Tristan: "Men kolla pappa! Vad har jag gjort då!?" Som en liten svans kommer den lilla efter "Pappa! Mimmi byggt!" De är för roliga.

Igår var det en härlig ridtur trots regnet. Genomblöta var vi när vi kom tillbaka till stallet. Men det var det värt. Som vanligt ;) Vad jag önskar att jag ska kunna köpa Ivi! Jag får börja samla burkar att panta tror jag ;) Han är en så härlig häst med mycket personlighet och potential, man snubblar inte över såna så ofta. :) Ska iväg en sväng idag med :) Härligt!

Inga kommentarer: