torsdag, mars 29, 2012

Vab-dag

Då var det dax för en ny vända vab då. Nu var det ju ett tag sedan sist faktiskt. Mira kom hem från förskolan med strax över 38 grader igår och på kvällen var hon uppe över 39 grader. Krävdes både Ipren och Alvedon för att få ner henne till 38 igen. Sedan hostade hon så hon höll på att kräkas när vi lagt oss, så till slut gick jag upp och hämtade hostmedicin. Lagom tills jag kom tillbaka med den så slutade hon hosta av sig själv. Sedan sov vi faktiskt hela natten. Vaken lite när Calle gick upp vid 6, sedan sov hon mer eller mindre till 8. Men hon är bra hängig ändå. Hon gnäller iofs inte, men hon är mer stillsam än vanligt och kryper gärna upp i knät och bara gosar långa stunder.

Brorsan är det så klart full fart på, så det har blivit viss distraktion i form av barnprogram och lite iPad för hans del. Nu sover de båda två och jag planerar ta tag i veckostädningen. Det går lite så där trögt. ;)

Imorgon blir det vab med eftersom hon inte är ett dugg feberfri, eller ens i form för förskolan men förhoppningsvis är hon piggare iaf. Imorgon kväll ska både jag och Calle ut och tacka av kollegor så jag hoppas hon är i form nog för att stå ut med sin moster en kväll, annars får någon av oss vara hemma och hålla sjuklingen sällskap. Men det får lösa sig imorgon det. :)

Veckostäd var det ja... ;)

Inga kommentarer: