tisdag, mars 06, 2012

Det blev inte som tänkt kanske... :)


Dagen började som vanligt kan man väl säga. Upp, påklädning och sedan väcka barnen och få i dem frukost. Stuvade in dem i bilen alla fyra. Första stoppet var Dalsjöskolan för att lämna av Elliot och Melvin som skulle ha gympa, sedan förskolan med de små. Inser att vi glömt påsen med vantar och regnbyxor hemma i hallen och får åka hem igen. "Men så knasigt", sa Tristan och flinade. ;)

Lämnade på förskolan till slut och vidare till jobbet där det var som vanligt. Fick mess från C som meddelade att han kanske måste till Danmark och jobba lite akut. Intressant. På eftermiddagen lade Johanna in en order på en ko-målning. En liten tänkte jag, men nej då... Det slutade med att jag på något vänster lyckades få till en ko på fri hand... 100x160 cm mätte hon minsann. En av våra tjejer döpte henne till Pippi. :) Hon får bli uppstarten på vårt ko-tema vi ska köra nu för att testa hur det går att jobba med barnen och iPaden, kombinerat med våra vanliga arbetssätt. Superspännande. Barnen har iaf varit jätteimponerade över Pippi-kon på väggen och diskussionerna har tagit fart ordentligt. Kul!

Kom hem och mötte C i dörren, mer eller mindre. 10 min efter jag kommit så rullade Qashqaien mot Danmark. Tråkigt. :( De små har frågat efter pappa 400 gånger under kvällen, svårt att acceptera att pappa skulle iväg direkt efter han kommit hem.

Nu har jag grejat en massa och ska ta en dusch, förbereda morgondagens packning och sedan krypa i säng. Tidig morgon imorgon.



1 kommentar:

Linda W sa...

Ja visst är det tråkigt när man inte ses på hela dagen...
Fin ko förresten =)

Kram L