torsdag, januari 19, 2012

Fortfarande hemma...

Dag 4 i sjuklägret.
Status:
Tristan - Någorlunda feberfri förmiddag, grönt snor, ögonen nästan inte röda alls längre. Ilsken, dvs lite piggare. ;)
Mira - Grönt snor och något varm. Mysig.
Elliot - Förkyld och väldigt tjock i halsen. Ont. Trött.

Så kan det gå. I eftermiddag ska jag dock smita på APT när Calle kommer hem. Händer alltför mycket på jobbet just nu för att missa mötet. Imorgon tar Calle vabben så jag kan jobba i alla fall en dag denna veckan. Vi hoppas att alla sjukor försvinner i helgen, därför blir det hemmahäng och vila för alla inblandade och sedan kan vi förhoppningsvis ha en vanlig vecka nästa vecka. Frågan är hur detta saboterat inskolningen som funkade så himla bra. Det återstår väl att se antar jag. Gissar att det kan gå bra att lämna ändå, men har vi otur får vi light-starta på något vis igen.

Vädret liknar mer vår än vinter. Förut vräkte det ner snö, följt av regn och nu inget. Tror inte vi får någon vinter alls i år. Lustigt med tanke på hur vintrigt det varit de senaste två åren.

Imorgon ska jag dessutom ha en liten dejt med min gamla studierektor på pedagogen på högskolan efter jobbet. Hon har påpekat att en masterexamen skulle sitta fint, så jag ska dit och prata lite med henne om ev studier till hösten. Det blir halvtid och på kvällstid, så inget som drabbar jobbet och det är utspritt över 2-4 år. Men skynda långsamt är väl okej och kika på det kan man ju ändå göra innan man bestämmer sig. :) Ska bli intressant. Trevligt också att träffa Iréne, det var ett tag sedan vi sågs. :)

Nu ska jag lunchutfodra Elliot, de små sover förhoppningsvis en stund till innan det är dax för dem. Det kan de iaf behöva.

Inga kommentarer: