söndag, oktober 02, 2011

Möhippa!

Igår blev jag attackerad mitt i min städning av några minst sagt nöjda tjejer som kom smygande genom köket. Två påsar fick jag och en lapp. Du har 15 minuter på dig att packa och byta om, var ordern. Bara att sätta fart. Så här tjusig blev jag. ;)






Efter att ha släpat min gigantiska packning till en bil så bar det av. Insåg efter ett tag att vi nog var på väg mot kompisens hus i Kinnarumma. Mycket riktigt så hamnade vi där och fick mumsig lunch hos Anna. Massa prat och skratt så klart. Efter maten var det in i bilen igen. Efter resa med shoppingstopp i Kinna så hamnade vi i skogen, närmare bestämt hos Madkullens Islandshästar! Wiiiiiii! Gamla hästtjejen sken som en sol!!

Vi lade våra saker i ett litet hus på gården och bytte till ridkläder. 9 av oss skulle rida och 2 blev kvar på gården. Fick en söt fux vid namn Katla. Hästgos!



Vi red sedan iväg i det underbara vädret och fick en ljuvlig 3-timmarstur genom trollskogarna. Helt fantastiska hästar och supermysiga guider tog oss fram i både tölt och galopp. Mitt i en galopp skrek de bakom "STOPP! Hon ligger ner!!" Cattens häst Gloria har snubblat mitt i steget och slagit en kullerbytta och ligger ner med Cattens ben fastklämt under sig! Hon är fort uppe på fötter igen och Catten klarade sig fint. Hon fick dock ta en genväg hem i lugn takt med guiden Paula. När vi kom tillbaka fick vi satt henne med fot i högläge ock lite bubbel så blev det bättre ;) När chocken lagt sig så var det ingen större skada skedd, en något blå fot och en svullnad på handen. Så tur i oturen för vår egna olycksfågel. ;)

Resten av kvällen tänker jag inte redovisa i detalj för allt behöver ni inte veta ;) Det var bubbel, skratt, gamla pinsamheter, underbaraste vännerna, god mat... ALLT som behövdes för en perfekt möhippa, jag kunde inte bett om en bättre dag! Stooort tack ni fantastiska vänner som ordnade så härligt för min skull! Ni är guld värda allihop!



Här sov vi gott :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Låter som en alldeles underbar möhippa :) Islandshästar är ju så härliga att rida! :) Och sen bubbel och Goa vänner på det så kan det ju inte bli annat än perfekt hehe! :)

mamsen sa...

vilka härliga vänner/lillasyster du har som ordnat detta till dig

Catten sa...

Såå glad att du gillade det!!!
tycker det var fantastiskt roligt att få dela dagen med dig.

ser fram emot bröllopet nu :)

Kraam (olycksfågeln)

Lisa sa...

Håller med Catten! Det var en underbar dag och det var underbart att se dig så glad och nöjd :) Kram från hon med den värsta träningsvärken i västragötaland!