fredag, oktober 14, 2011

Härliga soliga fredag!

Idag gick Tristan upp redan när Calle var på väg till jobbet och Elliot var inte långt bakom. Hur kommer det sig att ju mörkare det blir, desto tidigare vaknar de? Borde ju vara så på sommaren när det blir ljust tidigt. Bakvända ungar jag har. ;)

Hur som helst så blev det tidig lur idag då, och det passar ju fint när vi ska vara på vc med Mira kl 13.30 för att kolla hennes sår som inte vill läka riktigt.

Nu när de sovit har jag forskat i Projekt Vinterkläder 2011 och har hittat Viking-kängor både till Tristan och Mira plus ett fodrat Didrikson-regnställ till Tristan för sammanlagt 600:- på en fin second hand-sajt. Miras kängor var bara använda i vagn och jättefina! Allt skulle ha kostat närmare 2700:- helt nytt. Tur man kan återanvända kvalitetskläder, de klarar ju mer än en säsong helt klart.

Nu saknar jag kängor till Elliot, helst Viking till honom med. Han rör sig så mycket i alla väder så han behöver nåt rejält. Förra årets kängshopping på Deichmann var inte så lyckad, de läckte in redan i januari. Så om någon snubblar på Viking -kängor i stl 36 el 37 till vettigt pris så säg till. :) Hans fot är 22 cm så en känga som är ca 23,5-24 cm invändigt är optimalt. :) Han har bara 2 cm kortare fötter än jag nu... Undrar om han växt om mig till nästa år? ;)

I eftermiddag är det ridning, och Systeryster ska med oxå. Skoj, skoj! Sedan blir det middag med provning av vin med svärföräldrarna, Systeryster och Catten. Mys!

Inga kommentarer: