fredag, oktober 28, 2011

Det går framåt :)

Oj, oj, nu har jag varit lat på bloggen igen. Konstigt nog har inte Lisa hunnit skälla på mig så jag passar på innan hon märker nåt. ;)

I onsdags var jag och red med Mia, ett pass i paddocken med Hrönn. Det var attans trevligt. Hon är bara 5 år så hon kan inte jättemycket men hon är mjuk och fin och lyssnar väldigt bra. Vi gjorde enkla övningar som att gå på böjt spår, stanna och sätta igång, lite avkortningsövningar och några små travbitar. Superkul trots regnet. :)

Igår satt jag uppe och gjorde det sista på festhäftet, petade in lite bilder, fixade typsnitt och layout. Blir nog ganska bra. :) Calle skriver ut ett provex idag, ska bli spännande att se om saker och ting hamnat på rätt ställe. ;) Har beställt cd med in- och utgångsmusiken idag, även en kalender inför jobbstarten. Väntar svar från Mattias på Grand på mitt stora frågemejl från igår. Byggde även in en extra gäst i bordsplaceringen efter lite brottning med programmet. :) Vigselprogrammen ska komma hem idag med så vi kan fixa embossningen på dem ikväll. Systeryster och Madde kommer hit och ska ha pysselkväll, det ska bli trevligt. Kanske en outfitprovning med? ;) Calle är skickad till Franken på grabbkväll med PS3 och öl så honom är det inget synd om. ;)

Men först ska vi rida jag och Syster. Blir nog en utetur med Mia idag. Får se vem som behöver röra på sig, Flói och Geysir kanske? Blir najs. :) Det är helt underbart att hålla på med hästar igen, i vanliga fall skyndar jag som fasen om jag är borta hemifrån för att komma hem så fort jag kan, men hänga några extra minuter i stallet utan skuldkänslor är inga problem. Nyttigt för både mig och framförallt mammagris Mira-mojs. ;)

Dax att bygga lunch!

Inga kommentarer: