måndag, oktober 17, 2011

Bortkoppling och groggy katt ;)

Igår kväll fick jag för mig att uppdatera telefonen till iOS5 och det gick ju kanon, tills den skulle återställas. Då dog den! Helt! Intressant... Tur Elliot går upp i rätt tid med egen klocka, för min var ju död.

Det blev upp ur sängen, på med kläder på mig och de små och in med en utsvulten katt (fasta sen 20 igår kväll) i transportburen och iväg till veterinären där vi hade tid kl 8. Hon fick träffa veterinären en sväng och sedan lämnade vi henne där för att bli genomgången och bli sövd för bad och pälsvård. Rivig dam när det kommer till sådant kan man säga...

Hem igen, frukost för mig och Tristan, Mira sympatiåt en macka för att hon kunde. I säng med båda strax efter 10 då de var tokgriniga och sedan sov de en bra stund. Under tiden fixade jag med bordsplaceringarna, fyllde organzapåsarna och sorterade dem i småpåsar efter vilket bord de ska sitta på. Håller på att göra tydliga listor över allergiker och vegetarianer så alla får rätt mat till middagen. Rätt nöjd med dagens fix. Har fått embossningssakerna från Panduro och det kliar i fingrarna efter att få prova.

När barnen vaknat och fått lunch åkte vi till stan för att se om jag kunde få hjälp med telefonen. 1½ timme i MediaMarkts servicedesk gjorde susen och sedan var den återställd och bara att uppdatera med säkerhetskopian från igår. Puh! Det tog dock så lång tid att vi inte hann handla mat utan fick åka direkt till veterinären och hämta en hyfsat groggy katt som inte riktigt hämtat sig från narkosen. Hon var som en trasa i boxen på vägen hem och sedan har hon mest legat, samt vinglat runt lite ;) När Calle kom hem åkte jag och handlade lite så då fick hon lite lyxmat för att hon varit duktig.

Calle och barnen är i säng sedan ett par timmar. Trötta små och en pappa med begynnande sjuka som försöker vila bort det innan det får fäste. Jag slappar i soffan. :) Najs!

Inga kommentarer: