onsdag, september 07, 2011

Nu har jag fått skäll....

....av Lisa! Tjejen som uppdaterar sin blogg en gång i halvåret har gett mig en uppläxning för att jag uppdaterar för dåligt ;) Så här kommer en sammanfattning. ;)

Ungarna är snorigare än snorigast. Grönt och geggigt är det, men de är ganska muntra ändå. Mira bökar med att somna själv, vilket funkar så där nu när hon är sjuk, men vi kommer väl någon vart ändå. Tristan pratar, pratar, pratar och pratar. Det bara flödar nya ord och längre och längre meningar ur honom. Svårt att få tyst på honom ;)

Calle är iväg och jobbar i Danmark idag och imorgon, så han har missat hämtningen av smakbitarna jag hämtat på konditori Gullkragen idag. Fick köpa dagens tårtbit med, för jag kunde ju inte komma undan med att berätta för Tristan att vi skulle hämta tårta och sedan inte låta honom äta nåt av det. ;) Bitarna jag köpte råkade vara den ena sorten som vi provsmakar så jag har fått en liten test redan innan Calle kommer hem och jag får öppna provlådan imorgon. ;) Mira åt tårta med hela kroppen och lite till ;) Jag antar den fick godkänt. ;)

Bröllopsplanerna går framåt även de. Vi har:
  • Träffat prästen, valt psalmer, solosånger, in- och utgångsmusik.
  • Tillverkat ett första utkast till vigselprogram
  • Fått hem ritningarna på Grands lokal så vi kan göra en ritning över bordens placering
  • Träffat Grand för detaljprat kring festen (dvs Calle har, jag fick inte vara med ;))
  • Jag har lyckats få hela outfiten klar, tror jag. ;)
  • Barnens kläder är bestämda, ska köpas.
  • Börjat skriva placeringskort.
  • Bestämt bordsdekorationer
Hmm... Det var nog det... Men mer och mer blir klart för varje dag. Bara fem dagar kvar tills OSA-tiden går ut nu. :) Väntar svar från ca 10 gäster, men de flesta har redan hört av sig. Väluppfostrade gäster har vi. ;)

Så Lisa, och ni andra, hoppas det duger som sammanfattning. ;)


Inga kommentarer: