söndag, augusti 28, 2011

Helg igen

Den här helgen har väl i princip regnat bort, med vissa uppehåll. I fredags var jag och de små på stan och gick små ärenden. Present till pappa, ny inpackning till mig, bokade klipptid till mig och Tristan nästa lördag, pratade lite brudfrisyr med Jasenka som var inne när vi var där. Lite smått till barnen blev det med, Mira har konstant brist av tröjor och Tristan börjar byta storlek så allmän påfyllning var nödvändigt. Avslutade kvällen med rosé med Calle efter Mira somnat på en kvart i sin säng.

På lördag förmiddag packade jag ihop oss för att åka till Trollhättan och fira pappa som fyllde 65 år. Mysig dag med god mat och ungar på ljuvligt humör. Ibland kan de ;) åkte hem vid 19.30 och tänkte att de små skulle somna gott och bara lyftas in väl hemma.... Trodde jag... Tristan var vaken hela vägen hem "jag behöver sova hemma, mamma! I mitt hus!" och Mira sov en dryg timme, dvs alla var vakna när vi kom hem. Lite te och macka och sedan var det läggdax. Tristan somnade så småningom i pappas knä, men Mira... oj, oj, oj... Trött som bara den, men skulle INTE sova! 3(!) timmar tog det!! 3!!! Hon stod upp, hängde över kanten på sängen med pannan mot kanten... Hon sov! Men skrek samtidigt.. Alla nappar drämde hon i golvet i bästa dramastil. Unge!! Efter 2,5 timme var jag redo att ge upp, det är tur man är enveten och kan tänka lite för jag insåg ju snabbt att om hon får komma upp nu, då har hon vunnit och då blir det inte kul nästa gång. Så det vara bara att stänga öronen och bita ihop. 00.15 gav hon till slut upp, sedan sov hon till 7 i sin säng innan hon ville ha välling. Puh!!




Envetenheten på något bättre humör än igår kväll ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: