torsdag, augusti 11, 2011

Allvarligt talat?

Har hösten kommit redan?
Det är snorkallt, regnet vräker ner på tvären och solen lyser med sin frånvaro....
Jag gillar inte!

Igår fick jag lämnat in klänningen för fixande hos Thomas skrädderi nere i stan. Trevligt ställe. En mycket trevlig dam hjälpte till att knö in mig i klänningen och snöra fast den, sedan konstaterades att axelbanden behövde tas in någon cm och det var det som behöver fixas. Ett par små stygn här och var för att fästa till draperingen med, sedan var det klart! Färdig att hämtas på onsdag och 200 kr går det på. Kanon! Bra tips från Madde där måste jag säga.

Nästa projekt blir att hitta en axelbandslös push-up bh... Blir till att klampa tvärs över gatan från skrädderiet till mammas favoritaffär när det gäller bikini och badkläder, Feminette. De är suveräna på att hitta rätt åt en när det gäller underkläder och sådant. Så det blir väl ett besök där snart. Jag lär ju inte bli vare sig mindre eller större på 3 månader gissar jag så vi kan lika gärna få det avklarat. ;) Alla vet ju hur mycket jag ääälskar att prova underkläder... Inte. ;)

1 kommentar:

Magnus Larsson sa...

Inget roligt väder alls...