fredag, maj 20, 2011

Jag vill vinna min drömtatuering!!


(Bild lånad på http://gabbies.spotlife.se)
TLC Sverige fortsätter att rada upp suveräna tävlingar, den här i samband med de nya avsnitten av LA Ink med fantastiska Kat von D. SJÄLVKLART vill jag vinna min drömtatuering! Vad skulle det vara för något då, kanske ni undrar? Jo, jag har länge velat tatuera in barnens namn, ända sedan Elliot var liten faktiskt, men har jag fått tummen ur? Icke! Sedan har vi ju fyllt på med fler barn och 3 stycken är väl vad jag får plats med på mina, inte allt för stora överarmar. ;) Barnens namn, ev födelsedatum omringade av ljuvliga råååsa japanska körsbärsblommor. De är så skira och vackra men fulla av symboliska betydelser.
I den kinesiska kulturen står de för makt, och då i synnerhet kvinnlig sådan. Skönhet, sexualitet och feminin dominans, men även kärlek. Det tilltalar mig verkligen, jag vill vara stark, vacker och full av kärlek!
I den japanska kulturen påminner körsbärsblomman om livets förgänglighet och för mig en påminnelse om att leva nu och njuta av allt som sker, för snart är det förbi.

Så jag hejjar på mig och hoppas att jag vinner!! :)

3 kommentarer:

Catten sa...

du är stark, vacker och full av kärlek!
krma på dig vännen

liteth sa...

håller med catt!

mamsen sa...

Lycka till
Kram