onsdag, mars 23, 2011

Vi snorar vidare...

Idag blev det en tidig morgon. Mira vaknade vid 5.45 helt igentäppt i näsan så det var bara att ge näsdroppar och sedan göra välling. Lagom tills Calle skulle upp hade hon ätit klart och nästan somnat om igen. Ljudet från duschen väckte Tristan, som sedan ropade tills Calle tog upp honom. Därmed väckte han Mira igen. Så nu är de uppe här och härjar båda två. Tristan tramsar runt och ska ha en massa till frukost men äter inget av det. Nu har han fått en banan, den får ligga tills han äter den. Någon måtta på det hela får det vara.

Mira åt ju välling innan vi gick upp så hon har bara smakat lite på bananen jag hade i mina flingor. Det dög en liten stund, sedan hasade hon iväg över golvet igen. Jösses, vad hon rör sig nu. Hasar iväg ut i hallen och leker där långa stunder med Tristan, tar sig ut i köket och letar saker att äta på (dammsuga varje morgon är ett måste just nu). Idag hittade hon ett blad katten släpat in... Mumsigt... Inte. He he. Snoriga är de båda två. Tristans hosta har blivit bättre efter 1½ dags användande av Pulmicorten. Skönt att han får sova ordentligt igen. Så just nu är det mest gröööönt snor. Yuck!

Imorgon ska jag till underbara Eva på ViVåga och påbörja resan mot det ljusare håret. Vi ska lägga de första slingorna. Superspännande! Man får börja i tid om det ska bli klart till bröllopet.

Av någon konstig anledning så har jag blivit sugen på att börja springa. Helt konstigt, jag har alltid sagt att det är det värsta jag vet. Fast ska jag göra det så behöver jag gå till Fotriktigt och få mina fötter filmade och få rekommenderat ett par riktiga skor. Får ju så sabla ont i knäna annars. Så det får väl bli när det finns pengar över någon gång. :)

Inga kommentarer: