lördag, mars 19, 2011

Solig dag!

Idag skiner solen igen och snön töar! Det gillar vi! Efter frukost och diverse fixande så somnade Mira och Tristan tog med sig pappa ut i snön. Köpte ny hink och spade till honom igår kväll när vi handlade mat, för jag hittade inte de vi redan har här i källarröran. Mycket nöjd son skulle ut redan igår kväll i mörkret men fick vänta tills idag. Efter att ha hällt i mig kopp nummer 3 så gick jag ut i solen med. Flyttade på lite äcklig snö och sedan ville Tristan hoppa studsmatta. Flyttade undan snön på mattan och hoppade lite med honom. Man kan ju lugnt säga att jag tröttnade långt innan han gjorde det. Inte så att det var tråkigt, men kondition är inte en av mina starkare sidor. :D

När Tristan kommit in och så småningom somnat så vaknade ju Mira så jag tog med henne i vagnen till Konsum. Hämtade ett litet H&M-paket och kikade på Le&Landa. Där köpte jag en bunt småburkar från Rice och 4 små träbokstäver till hallen. På Konsum inhandlades bland annat köttfärs och även lite varmkorvar och chorizo. Vill grilla nu när vädret är så här fint. :) När vi kom tillbaka hem så var Mats & Orsi på besök och det blev fika tills tjejerna tröttnade och de fick gå hem. :) Mira som varit vaken flera timmar i sträck havererade precis efter hon fått i sig vällingen. Tröttis!

Ikväll ska jag promenera bort till Cattens föräldrars hus och träffa Catten och Towe för lite tjejkväll. :) Mysigt. :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Mkt bra nu fick jag mig lite eftermiddagsläsning! Men jag är besviken att du inte svär mer för sånt gillar juh jag ;)

mamsen sa...

tack Lisa att du fixade till lite senaste nytt