måndag, mars 14, 2011

Nä, nu får jag skärpa mig

Det var värst vad jag slappar till mig i bloggandet. Jag skyller på fullt upp med snoriga barn och hantverkare i huset. ;)

I fredags var det dax för familjelunch och vi intog återigen Jensens, det var Elliots tur att välja och han ville äta där. :) Barnen skötte sig lysande. Tristan och Elliot lekte i lekhörnan efter maten. Tristan gick helt upp i att laga mat på den lilla spisen där, han höll på hur länge som helst och blev vansinnig när han var tvungen att lämna alltihopa och gå hem igen. Lite nöjda var alla barnen med ballonger i högsta hugg. ;)

I lördags var det dax för 1-års kalas i Sparsör, Elias fyllde år. Trevligt med fika och massa busungar som lekte. Man kan säga att våra små havererade rätt ordentligt i bilen hem. ;) På eftermiddagen kom mamma, pappa och Systeryster och födelsedagsfikade eftersom Calle fyller år imorgon. :) Kaka med blåbär föll Tristan i smaken ordentligt, han åt blåbär så det stod härliga till. En riktig bärunge det där. Efter mamma och pappa åkt hem så fick jag dö i soffan. Helt färdig pga förkylning och feberkänning.

I söndags slappades det en del och plötsligt dök svärföräldrarna upp för att fira Calle även dom. Mera fika! Mycket kakor denna helgen. ;) På kvällskanten fick jag sätta fart och röja köket som såg ut som skräp, plantera om tomatskotten och handtvätta en hög med nussar som blivit tokäckliga av snuttande Tristan som kladdar med grönt snor på allt han får tag på. Jag måste säga att jag föredrar tvättmaskinen... ;)

Idag har jag varit och lämnat Elliot hos pappa, och vi stannade och fikade i ett par timmar. Elliot, Melvin och Tristan lekte jättefint hela tiden. Mira gav sig på Loke på golvet, skrattade högt gjorde hon när hon insåg att det låg en livs levande leksak där. Dock slutade hon när Loke fick ett rejält tag i hennes hår. Då vann hon inte längre kan man säga. ;) Trötta ungar på vägen hem. Väl hemma åt de lunch båda två, och sedan blev det dax att vila. Hantverkarna har borrat i taket i källaren sedan 7 i morse och alla vaknade, så det var trötta barn som stöp i säng efter lunchen. Nu är tvättstugedelen kaklad och ska fogas imorgon. Toaletten har han fogat idag och snickaren har satt upp reglar i taket för att kunna sänka taket så mycket som krävs för att vi ska kunna ha infällda spots i taket. Så när golvet är fogat imorgon så kan rörmokaren förhoppningsvis få till en installation av nya tvättmaskinen. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

du kanske vilar med skrivandet ibland men det tar du igen rejält
Trevligt att träffa er i helgen
kram