fredag, februari 25, 2011

SNOR!! och familjefredag nummer 3 :)

Vi har fått tillbaka snoret. Massor med snor. Både Mira och Tristan började i veckan, och nu även jag. Mira har det dock värst, hon har så mycket snor som åker ner i magen så hon har kräkts upp det ett par omgångar. Läskigt och slemmigt. "Vi är nöjda bara det kommer ut", sa de klämkäckt på Barnmottagningen när jag ringde. He he. Jo, det är klart. ;)

Vi har stött på lite trubbel med bröllopsplaneringen, Grand har inte ett enda rum att ge oss efter festen då de är totalbokade av någon konferens. Supertråkigt, men inte mycket att göra åt. Som det ser ut nu kommer vi att boka rum på Best Western Hotel i Borås, de hade ett trevligt bröllopspaket för brudparet och faktiskt väldigt bra priser på rum över lag, så det är väl ett tips för framtida gäster. Vi får se hur vi gör, behöver man boka där redan nu så kan vi behöva skicka ut typ save-the-date-kort med uppmaningar om att gäster som vill övernatta får lägga på ett kol på bokningen. :) Men det löser sig förhoppningsvis i veckan. :) Info uppdaterar jag annars på vår bröllopssida om det händer något.

I måndags påbörjade hantverkarna arbete i källaren. En kille var här och bilade upp hål i golvet, sedan kom rörmokaren i morse och fixade avlopp och sånt som skulle flyttas och fixas innan det sedan fortsätter med plattsättare och annat nästa vecka. Badkaret Calle fyndade står nu i sitt stora paket på garageuppfarten i väntan på att grundarbetet ska bli klart.

Idag hade både jag och Calle tid hos optiker-Niklas på Synsam. Jag ska flytta över från Specsavers, till största delen för att Synsam har samma produkter, fast lite bättre, men till nästan halva priset. Inget att diskutera alltså. :) Efter vi fixat det så fikade vi lite, träffade Syster och Lisa en snabbis, sedan hade jag tid hos min barnmorska för att få ny spiral. Snabbt avklarat på strax under en kvart. Ställde mig nyfiket på vågen när jag ändå var där, vi har ju ingen våg hemma. 57 kilo stannade den på! 57! Hur sjutton blev jag så liten? Firar det nu på kvällen med lite godis. He he. Vi åt inte på stan idag eftersom båda små är så snoriga och inte riktigt på humör. Åkte hem och slappade tillsammans istället.

Nu sover i alla fall alla småmonster så jag tänker faktiskt gå och lägga mig. Satt uppe igår och sydde två av tre kuddfodral i samma tyg som de nya gardinerna jag sytt, så jag är lite trött idag. :) Ny dag imorgon.

1 kommentar:

mamsen sa...

Jag är också snorig, undrar vad det beror på? Vad duktig du är med symaskinen ska bli roligt att se rsultatet, blir säkert som ett nytt rum.
kram